Aravot

El Vikipedio, la libera enciklopedio
Salti al navigilo Salti al serĉilo
Առավոտ
Aravot (Mateno)
Speco ĉiutaga

Lingvo armena

Retejo Oficiala retejo
Information icon.svg
vdr

Aravot (armene: «Առավոտ», "Mateno") estas gvida liberala kaj politike sendependa ĉiutaga gazeto bazita en Erevano, Armenio, kaj fondita en 1994. Ĝia redaktoro estas Aram Abrahamjan.

Politika orientiĝo[redakti | redakti fonton]

La unua gazeta numero estis publikigita la 2-an de aŭgusto 1994. Tiutempe ĝia redaktoro estis Ignat Mamjan. Aram Abrahamjan anstataŭis lin en decembro 1994.

Fontoj ĝenerale konsentas, ke Aravot subtenis la prezidanton Levon Ter-Petrosjan (1991-1998) kaj lian liberalan partion Pan-Armena Nacia Movado, kvankam ĝi donis spacon al diversaj vidpunktoj. Abrahamyan neis, ke li estas proksima al Ter-Petrosyan kaj lia registaro en intervjuo en 2004 kaj aldonis: "Iru kaj demandu al la antaŭa registaro, kion ili pensas pri Aravot. Vi rimarkos, ke ilia sinteno estas io ajn krom pozitiva." [10]

La ĵurnalo estis tre kritika pri la registaro de prezidanto Robert Koĉarjan (1998-2008). Post la prezidant-elektaj protestoj en 2008, Aravot estis malhelpita fare de sekurecaj taĉmentoj esti publikigitaj laŭ stato de kriz-okazo de la 1-a de marto subskribita de eliranta prezidento Koĉarjan. Daŭris ĝis la 21 de marto kiam la gazeto Aravot rekomencis publikigon. Krome, la retejo de la ĵurnalo (aravot.am) estis blokita dum tiu periodo.

Aravot estis kritika de la prezidanto Serĵ Sargsjan, kiu venis al la potenco en la pridisputata elekto de 2008.

Dum la prezidanta balotoj en 2013, ĉefredaktoro Aram Abrahamjan publike aprobis la liberalan eksan ĉefministron Hrant Bagratyjan, sed li diris, ke tio estas nur lia persona opinio kaj ne tiu de la ĵurnalo.

En intervjuo en 2014 Abrahamyan deklaris, ke la fina celo de la ĵurnalo estas krei "mildan kaj tolereman" etoson en la armena socio.

Eksteraj ligiloj[redakti | redakti fonton]